Over ons

Nijkamp Uitvaartzorg

Uw gevoelens, wensen en omstandigheden zijn bij Nijkamp Uitvaartzorg het uitgangspunt. Wij hebben de kennis en ervaring om met alle omstandigheden om te gaan. Ons bedrijf verzorgt sinds 1997 uitvaarten in het oosten van het land. Wij kunnen alle zaken van een uitvaart voor u regelen. Dat gebeurt op basis van wederzijds vertrouwen, vanuit persoonlijk contact.

Uitvaarten in Twente, Achterhoek en Salland

Onze uitvaartverzorging vindt plaats vanuit de centrale vestiging in Enter. In de plaatsen Enter, Eibergen, Rijssen en Haaksbergen beschikken we over uitvaartcentra. Niet alleen zijn we werkzaam in de regio Twente, Salland en de Achterhoek, we verzorgen ook in andere delen van het land de begrafenissen en crematies.

Uitvaarten voor partner Monuta

Door een samenwerking aan te gaan met Monuta, een gedegen en betrouwbare partner in de uitvaartbranche, kunnen zowel Nijkamp Uitvaartzorg als Monuta nabestaanden nog beter van dienst zijn. Door uitbreiding van het toch al ruime assortiment mogelijkheden binnen een uitvaart, maar zeker ook door schaal- en kennisvergroting en het op elkaar kunnen terugvallen, wordt een stevige positie ingenomen.

Het unieke aan deze samenwerkingsvorm is dat Nijkamp Uitvaartzorg onveranderd als zelfstandige uitvaartonderneming verder gaat. Door haar diensten aan Monuta beschikbaar te stellen, heeft Monuta daardoor een betrouwbare partner gevonden in de gebieden waar zij nu niet of niet goed vertegenwoordigend zijn.

Voor Nijkamp Uitvaartzorg betekend het dat binnen de samenwerking ook twee uitvaartcentra hiervan deel gaan uitmaken. Zowel in Aula ‘Het Lentfert’ aan de Lentfersweg 120 te Rijssen en Aula ‘Monuta Holten’ aan de Oude Deventerweg 2A heeft Nijkamp Uitvaartzorg nu een kantoorruimte en alle voorzieningen voor opbaringen, het houden van diensten en koffietafels. Voorbesprekingen of regelingen van uitvaarten kunnen zo ook op eigen locaties worden gedaan.

Keurmerk uitvaartzorg

Nijkamp Uitvaartzorg beschikt sinds 2007 over het Keurmerk van de Stichting Keurmerk Uitvaartzorg. Daarmee zijn we gegarandeerd deskundig, betrouwbaar en transparant. Al onze medewerkers zijn intern en extern opgeleid en beschikken over een vakdiploma. Doordat vanuit het kwaliteitskenmerk een regelmatige controle plaatsvindt, bent u verzekerd van een kwaliteitsdienstverlening. Het keurmerk Uitvaartzorg komt met de zes zekerheden.

De Zes Zekerheden zijn:

  • Heldere afspraken over de uitvoering
  • Transparante kostenbegroting
  • Goede organisatie van de uitvaart
  • Bekwaam personeel
  • Doelmatige klachtenafhandeling
  • Jaarlijks klanttevredenheidsonderzoek

Onze Medewerkers

Onze persoonlijke benadering en ervaring vormen de kracht van ons bedrijf. We zijn een klein en hecht team, met grote aandacht voor zorgverlening aan nabestaanden. Onze betrokken, vakkundige en enthousiaste medewerkers doen alles wat nodig is: een stapje extra, een dienstbare houding. Ze voelen situaties goed aan en handelen daarnaar. Maak kennis met onze medewerkers. Ze staan 24 uur per dag voor u klaar.

Johan Nijkamp

directie, uitvaartleider

“Als uitvaartleider vind ik het nog steeds een grote eer bij de laatste momenten van een persoon aanwezig te mogen zijn, vanaf het moment van overlijden tot na de uitvaart en het afscheid de vorm te geven die de overledene en/of nabestaanden voor ogen hebben. Wederzijds vertrouwen is daarbij onontbeerlijk.”

Ina Nijkamp

directie, financiën

“Ik beschouw mezelf als iemand op de achtergrond. Als mede-eigenaar verzorg ik de boekhouding en andere financiële zaken. Met mijn aanwezigheid en support probeer ik onze medewerkers te ondersteunen. Als het verzorgen van een uitvaart tot tevredenheid van de familie is verlopen, geeft mij dat ook een goed gevoel. We leveren dienstverlening op hoog niveau in alle facetten.”

Rudy Agelink

algemeen manager

“Ik ben een man van achter de schermen, die werk verricht voor de nabestaanden waar ze weinig van merken. Verder probeer ik mijn collega’s te steunen en ontlasten in de breedste zin van het woord en probeer alles zo perfect mogelijk te verzorgen en regelen.”

Ton Nijenhuis

uitvaartleider

“Als de dood een feit is. Dan moet er veel geregeld worden. Voor de ene mens is dit een normale zaak omdat de dood nu eenmaal bij het leven hoort. Voor de ander een totale verrassing en niet verwacht. Hier wisselt de lach met de traan zich af. Zo zal dan ook iedere uitvaart een eigen karakter hebben. Afgestemd op de persoon. In ons soms chaotische samenleving is het belangrijk dat er dan iemand is die u kan begeleiden bij het regelen en uitvoeren van de uitvaart. Vandaag de dag zijn mensen mondiger en weten heel goed wat men wil. Juist die wensen zijn zo belangrijk om een mooie en waardige uitvaart tot stand te brengen. Zo kan men in dankbaarheid op het leven terug kijken. Met dit als uitgangspunt ben ik nog steeds blij iets te kunnen betekenen in de tijd van afscheid nemen.”

Annie Westerveld

verzorgster, aulabeheer

“Tot uw dienst.”

Yvonne Kerkdijk

verzorgster, aulabeheer

“Om bij een overledene de laatste zorg te mogen bieden, blijft voor mij een bijzonder moment.”

Ans Tanke

verzorgster, aulabeheer, vervoer

“Van de verzorging tot het laatste afscheid van uw dierbare wil ik er voor u zijn met een helpende hand.”

Martine Kuipers

administratie

“Voornamelijk werk ik ‘achter de schermen’ om alle denkbare administratie te verwerken die bij een uitvaart komt kijken. Wat ik belangrijk vind om aan nabestaanden mee te geven in de intensieve dagen na het overlijden tot aan de uitvaart, is persoonlijke betrokkenheid en het vertrouwde gevoel dat alles goed geregeld wordt. Daar streef ik naar.”

Bennie Morsinkhof

administratie

“Bij Uitvaartzorg Nijkamp heb ik taken op administratief gebied. De teamgeest binnen het team van Uitvaartzorg Nijkamp ervaar ik als warm en betrokken, zowel naar collega’s als naar mensen waarmee we in contact zijn. Dit is voor mij persoonlijk belangrijk en ik weet dat dit ook door onze relaties zo ervaren wordt. Kortom; ik ben blij dat ik deel mag uitmaken van dit team.”

Mariël Lammertink–Mensen

administratie

“Nijkamp Uitvaartzorg ademt voor mij een prettige en professionele sfeer uit waar ik mij op mijn gemak bij voel. Als telefoniste heb ik regelmatig het eerste contact met nabestaanden van een overledene. Zo’n gesprek blijft altijd bijzonder. Verder verricht ik zowel secretariële als administratieve werkzaamheden waarbij ik mij voornamelijk bezighoud met het traject van nazorg. Het geeft mij een goed en dankbaar gevoel als nabestaanden bij de nazorg aangeven dat de uitvaart en alles daar rondom naar volle tevredenheid is verlopen. Ik ben er trots op om bij Nijkamp Uitvaartzorg te mogen werken!”

Wat zeggen mensen over Nijkamp Uitvaartzorg?

”De wens van onze moeder was om thuis opgebaard te worden. Dankzij jullie deskundigheid hebben wij hieraan kunnen voldoen.”

”Dat ik 24 uur per dag naar de aula kon gaan, vond ik heel prettig.”

” Het geheel was zorgvuldig en goed, maar ook stijlvol.”